تجربياتي براي راه اندازي كسب و كار اينترنتي هميشه قبل از اين كه براي خودم و ديگران كسب و كار اينترنتي ايجاد كنم، تصورهايي داشتم كه امروز اكثر آنها غلط از آب در آمده است.

۱۶ بازديد


البته خيلي از اين تصورات به خاطر وعده و وعيد هايي بود كه برخي از اساتيد اين حوزه به من و دوستاني مانند من ميدادند.

به هر حال گذشت و گذشت تا توانستيم به جايگاه امروزي خود برسيم و در اين مقاله فقط ميخواهم با شما گپي دوستانه بزنيم و قدري تجربه با شما با اشتراك بگذارم.

اميدوارم كه قبل از هر چيز باعث كمك و پيشرفت تجارت آنلاينتان شود.

براي راه اندازي سايت از چه روشي استفاده كنيم؟

عموماً دو راهكار براي اين كه سايت خودتان را راه اندازي كنيد وجود دارد.

يكي اين كه از سايت سازهاي آماده در اين حوزه مانند وردپرس استفاده نماييد و يا اين كه به سراغ افرادي برويد كه كد نويس هستند و در زمينه برنامه نويسي تحت وب تخصص دارند.

من از هر دوي اين روشها استفاده كرده ام و پاسخ كوتاهش اين است كه بهتر است از سايت ساز ها استفاده نماييد.

هميشه افراد بيشماري هستند كه روي توسعه اين پلتفرم هاي آماده كار ميكنند و اگر به دنبال درد سر و خرج كردن پول فراوان نيستيد،  

بهترين روش طراحي سايت

ميتوانيد براي اطلاعات بيشتر و مطالعه تخصصي تر در رابطه را انواع روشهاي طراحي سايت، روي لينك بالا كيليك نماييد و مقاله مروبوطه را بخوانيد.

 

جذب بازديد كننده يا ترافيك

 

زماني كه در ابتداي راه هستيد و سايتي را راه  اندازي ميكنيد، انگار يك مغازه خلوت در يك پس كوچه بدون عبور و مرور راه اندازي نموده ايد.

شما نياز به جذب اولين بازديد كننده هاي خود داريد تا كسب و كارتان رشد كند و درآمدتان افزايش يابد.

براي جذب ترافيك هم دو راه كار نسبتاً كلي داريد كه ميتوانيد استفاده نماييد.

اولي استفاده از گوگل است و دومي تبليغات.

جذب بازديد كننده از گوگل نه كار خيلي سختي است و نه كار بسيار ساده اي.

بايد ساز و كار گوگل و رتبه گرفتن در موتورهاي جستجو را  به خوبي بلد باشيد و قدري در رابطه با سئو هم مطالعه نماييد.

ميتوانيد روي لينك بالا كيليك كنيد و قدري بيشتر در اين رابطه مطالعه نماييد.

من سه قدم كاملاً عملي را در لينك بالا توضيح داده ام كه ميتواند به صورت يك نقشه راه كاملاً عملي كمك كارتان باشد.

 

شناخت بهترين هاست و انواع دامنه.

 

يكي از مواردي كه در حقيقت پايه و ساختار كسب و كار اينترنتي شما را تشكيل ميدهد، استفاده از فضاي ميزباني مناسب است.

فضاي ميزباني همان فضاييست كه شما محتويات سايت خود را روي آن بارگذاري ميكنيد.

كه اصطلاحاً به آن هاست هم گفته ميشود.

شركتهاي هاستينگ متعددي در يران وجود دارند كه انواع فضا هاي ميزباني مختلف را براي علاقه مندان در نظر گرفته اند.

اما اين كه كدام يكي از اين برندهاي فعال در زمينه هاستينگ ارزش سرمايه گذاري را دارند مبحث نسبتاً طولانيي است.

منظورم هم از سرمايه گذاري، همان خريد و اجاره فضاي ميزباني و يا هاست است.

من در اثر خاص مطلبي با آنهان بهترين شركتهاي هاستينگ نوشته ام كه كمكتان ميكند انتخاب درست تري داشته باشيد و اين نوشته بر اساس تجربيات عملي خودمان و مشتريهايي است كه تا كنون داشته ايم.

بهترين شركتهاي هاستينگ

 

آشنايي با ابزارهاي تحليل سايت.

 

شما بايد ياد بگيريد از ابزارهاي مختلفي كه ديجيتال ماركتر ها استفاده ميكنند، استفاده نماييد.

ابزارها كمك ميكنند داده هاي خوبي در رابطه با رقباي خود به دست آوريد.

الكسا يكي از اين بازارهاييست كه در گذشته بسيار عملكرد خوبي داشت و من با قدرت ميتوانم پيشنهاد خريد نسخه حرفه اي آن را نيز به شما بدهم.

اما به دليل باز نشسته شدن اين ابزار در ارديبهشت سال 1401، بهتر است از ابزارهاي جايگزين استفاده نماييد.

براي آشنايي هر چه تمام تر با اين جايگزين ها در ايران ميتوانيد ممقاله

بهترين جايگزينهاي الكسا در ايران را مطالعه نماييد.

 نتيجه گيري:

آشنايي و تحقيق با اين چهار موضوعي كه در ين مطلب كوتاه برايتان نوشتم، از اهميت زيادي براي قدرت مند شدن يك تجارت اينترنتي برخوردار است.

اگر مدير سايت هستيد يا طراح و برنامه ريز يك مجموعه هستيد، بايد به اين نكات دقت لازم و كافي را داشته باشيد تا همواره بدرخشيد و رشد كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.